Yleiset palveluehdot

1 Ehtojen soveltamisala

Näitä ehtoja sovelletaan kun kuluttaja-asiakas ostaa KoskiGroomilta koirien hoitoon ja hyvinvointiin liittyviä palveluita.

2 Palvelusta sopiminen

Asiakas voi varata palvelun paikan päällä KoskiGroomilla, puhelimella, sähköpostilla ja sähköisessä ajanvarauspalvelussa. Palvelun sisällöstä sovitaan varaushetkellä (Asiakas hyväksyy kyseiset ehdot vahvistamalla varauksen).

3 Palvelun suorittaminen

KoskiGroom suorittaa palvelun sovittuna ajankohtana, sekä ammattitaitoisesti saavuttaakseen toivotun lopputuloksen. KoskiGroom pidättää oikeuden harkintansa mukaan kieltäytyä palvelun suorittamisesta, jos kokee, että koira ei sovellu kyseiseen palveluun.

4 Omistajan vastuu

Asiakas on velvollinen antamaan pyydettävät tiedot koirastaan palvelun suorittamista varten. Asiakas vakuuttaa myös vastaavansa rehellisesti koiransa käytökseen ja persoonallisuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä, että annetut tiedot koirasta ovat hänen parhaan käsityksen mukaan totuudenmukaisia.

Asiakas on myös vastuussa, että antaa KoskiGroomille kaiken oleellisen tiedon koirasta, joilla voi olla palvelun suorittamisen kannalta merkitystä. Myös sellainen tieto, jota ei henkilökunta ymmärrä kysyä, mutta joka on otettava huomioon koiran hoidon kannalta, pitää tulla ilmi ennen hoidon alkua.

4.1 Koiran käyttäytyminen

Koira ei saa olla aggressiivinen toisia koiria tai ihmisiä kohtaan. Ongelmatilanteissa (jos koiran käyttäytyminen aiheuttaa ongelmia tai vaaraa muille koirille tai henkilökunnalle) KoskiGroom pidättää oikeuden päättää palvelun suorittamisen.

4.2 Koiran terveydentila

Asiakkaan tulee varmistua siitä, ettei koiralla ole palveluun tuotaessa loisia, eikä se sairasta mitään tarttuvaa tautia. Mikäli koira on sairastanut jotakin tarttuvaa tautia, se ei saa tulla KoskiGroomin tiloihin ennen kuin se on ollut vähintään kaksi (2) viikkoa oireeton. Sama rajoitus koskee myös saman talouden oireettomia koiria. Asiakkaan tulee myös pitää huoli siitä, että koiralla on Ruokaviraston suositusten mukaiset rokotukset kunnossa hänen vieraillessaan KoskiGroomilla. Mikäli koira on palveluun tuotaessa sairastanut tarttuvaa tautia tai hänellä on ollut loisia, asiakas vastaa täysimääräisesti KoskiGroomille sekä kolmansille osapuolille tästä aiheutuneista kustannuksista ja vahingoista. KoskiGroomilla on myös oikeus veloittaa edellä mainitun syyn vuoksi kesken jääneen tai suorittamattoman palvelun hinta asiakkaalta kokonaisuudessaan.

4.3 Nartun juoksuaika

Juoksuisen koiran peruutetusta ajasta ei peritä maksua.

4.4 Koiran tuominen palveluun

Asiakas sitoutuu tuomaan koiransa sovittuna ajankohtana. Mikäli palvelua ei saada suoritettua palvelulle varatussa ajassa asiakkaan myöhästymisen takia, KoskiGroomilla on oikeus veloittaa palvelusta täysi hinta. Näissä tapauksissa en vastaa mahdollisista puutteista lopputuloksessa, koska käytettävissä oleva aika ei vastannut alun perin sovittua. Asiakas voi joko varata uuden ajan tai mikäli palvelun suorittajan tilanne sallii, pidentää jo varaamaansa aikaa palvelun viimeistelyn mahdollistamiseksi.

Koiran tulee olla ulkoilutettu ennen palveluun tuomista.

4.5 Koiran nouto palvelun jälkeen

Asiakas sitoutuu myös noutamaan koiransa sovittuna ajankohtana. Mahdollisesta viivästymisestä on ilmoitettava KoskiGroomille heti kun viivästys on tiedossa.

4.6 Asiakkaan vahingonkorvausvastuu

Asiakas on korvausvelvollinen mahdollisista hänen tai koiransa aiheuttamista vahingoista omaisuudelle, kiinteistölle sekä ihmisille ja muille koirille, paitsi jos vahinko on aiheutunut KoskiGroomin huolimattomuudesta.

5 Hinnasto

Palveluiden hinnat löytyvät eriteltynä hinnastona sähköisessä ajanvarauksessa ja yrityksen Instagramissa. KoskiGroom pidättää oikeuden muutoksiin hinnoittelussaan.

6 Aukioloajat ja hoitoajat

KoskiGroom on avoinna asiakkaidensa varaamina aikoina. Asiakas varaa haluamalleen ajankohdalle ajan ja palvelu toteutetaan tämän mukaan. Vapaat ajat näkyy sähköisestä ajanvarauksesta.

7 Maksu

Sovittu hinta edellyttää, että maksut suoritetaan sopimuksen mukaan. Asiakas on henkilökohtaisesti vastuussa maksuistaan KoskiGroomille.

8 Maksuehdot

Asiakkaan tulee maksaa palvelu viimeistään koiran sovittuna noutoajankohtana. Jos Asiakas ei maksa palvelua sovittuna ajankohtana, tulee hänen maksaa viivästyneelle määrälle kulloinkin voimassa olevan korkolain mukaista viivästyskorkoa, sekä korvata KoskiGroomille velan perinnästä aiheutuneet kohtuulliset ja tarpeelliset kulut.

9 Peruutukset & palautukset

Asiakkaan tulee peruuttaa palveluun varaamansa aika viimeistään 24 tuntia ennen varattua aikaa. Mikäli varaus peruutetaan myöhemmin kuin 24 tuntia ennen varauksen alkamista tai asiakas ei saavu lainkaan paikalle, KoskiGroom veloittaa 50% palvelun hinnasta.

10 Henkilötiedot

KoskiGroom säilyttää asiakkaiden henkilötietoja tietokannassa, joka noudattaa voimassa olevan tietosuojalainsäädännön määräyksiä. Jäsen hyväksyy sen, että yritys kerää ja säilyttää henkilötiedot, joita tarvitaan asiakkaan tunnistamiseen ja sopimuksen tekemiseen. Tietoja kerätään myös koirasta hoitoa varten. Tästä lisää yrityksen tietosuojaselosteessa.

11 Valokuvat

Asiakkaan suostumuksella KoskiGroom voi ottaa valokuvia hänen koirastaan ja käyttää niitä yrityksen viestintä- ja markkinointitarkoituksiin valitsemissaan medioissa. KoskiGroom ei suorita tästä korvausta asiakkaalle ja pitää oikeudet valokuviin itsellään. KoskiGroomilla ei ole velvollisuutta ilmaista eläimen tai sen omistajan nimeä kuvaa käyttäessään.

13 Palveluehtojen päivittäminen

KoskiGroom pidättää oikeuden tarkistamaan sopimusehtoja sekä muuttamaan niitä tilanteen vaatiessa. Yritys on kuitenkin näissä tapauksissa velvollinen kertomaan muutoksista kaikille niitä koskeville osapuolille. KoskiGroom sitoutuu noudattamaan Kilpailu- ja kuluttajaviranomaisen määräyksiä koskien palveluehtojen muuttamista.

14 Laki ja riidanratkaisu

Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Sopijapuolten väliset erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan keskinäisin neuvotteluin. Toissijaisesti riidat saatetaan Oulun käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Asiakkaalla on kuitenkin aina mahdollisuus viedä riita oman kotipaikkansa käräjäoikeuden tai kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.